داوری، علی و آرش رضازاده (1397). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
سلطانآبادی، نسترن و علی بیکمرادی (1399). «بررسی رابطه هوش هیجانی با تنش شغلی و فرسودگی شغلی پرستاران بخشهای مراقبت ویژه مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علومپزشکی همدان در سال 1393»، مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا، 28 (3): 192-181.
شریفینیا، محمدعلی و همایون هارونرشیدی (1399). «رابطة صفات تاریک شخصیت و ابرازگری هیجانی با رضایت از زندگی نظامیان»، روانشناسی نظامی، 41 (11)، 41-49.
غرایاقزندی، آتنا؛ داوود حومنیانشریفآبادی و محبوبه غیورنجفآبادی (1400). «اثر صفات سه گانة تاریک شخصیت بر پرخاشگری مربیان و ورزشکاران»، علوم روانشناختی، سال 20، شماره متوالی 102: 879-887.
مرتضوی نرگسالسادات و نعمتاله یارالهی (1397). «فراتحلیل رابطه بین فرسودگی شغلی و هوش هیجانی»، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9 (1): 289- 276.
نیکنام، ماندانا و شکوه قدرتیفر (1400). «نقش واسطهای هوش هیجانی در مدل مفهومی رابطة طرحوارههای ناسازگار اولیه و فرسودگی شغلی در پرستاران»، مشاوره شغلی و سازمانی، 13 (2): 50-35.
یاری، مائده؛ اسرا فروغی؛ محمدعزیز رسولی و پیمان رضاقلی (1400). «بررسی ارتباط هوش هیجانی با فرسودگی شغلی و کیفیت زندگی در پرستاران اتاق عمل»، علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی، 16 (1): 8-1.
Austin, E. J; D. H. Saklofske; M. Smith and G. Tohver (2014). “Associations of the managing the emotions of others (MEOS) scale with personality, the Dark Triad and trait EI”, Personality and Individual Differences, 65: 8–13.
Bakker, A. B. and J. D. de Vries (2021). “Job Demands–Resources theory and self-regulation: New explanations and remedies for job burnout”, Anxiety, Stress and Coping, 34 (1): 1-21.
Gong, Zhun: yuqi Chen and Yayu Wang (2019). the Influence of Emotional Intelligence on Job Burnout and Job Performance: Mediating Effect of Psychological Capital, Front. Psychol, 10: 1 -11.
Gorgens-Ekermans, G. and T. Brand (2012). “Emotional intelligence as a moderator in the stress–burnout relationship: A questionnaire study on nurses”, Journal of Clinical Nursing, 21 (15–16): 2275–2285.
Grover, S. and A. Furnham (2021). “The Dark Triad, emotional intelligence, self-monitoring and executive coach effectiveness and satisfaction”, Coaching: An International Journal of Theory Research and Practice, 15 (1): 22-42.
Jonason PK and GD. Webster (2010). “The dirty dozen: a concise measure of the dark triad”, Psychol Assess, 22 (2):420.
Jones, D. N. and A. L. Neria (2015). “The dark triad and dispositional aggression”, Personality and Individual Differences, 86: 360–364.
Kant, R., and A. Shanker (2021). “Relationship between Emotional Intelligence and Burnout: An Empirical Investigation of Teacher Educators”, International Journal of Evaluation and Research in Education, 10 (3): 966-975.
Leitão, J.; D. Pereira and Â. Gonçalves (2021). “Quality of work life and contribution to productivity: Assessing the moderator effects of burnout syndrome”, International Journal of Environmental Research and Public Health, 18 (5): 2425.
MacCann, C.; Y. Jiang; L. E. Brown; K. S. Double; M. Bucich and A. Minbashian (2020). “Emotional intelligence predicts academic performance: A meta-analysis”, Psychological Bulletin, 146 (2): 150–186.
Michels, M. and R. Schulze (2021). “Emotional intelligence and the dark triad: A meta-analysis”, Personality and Individual Differences, 180: 110961.
Noser, A. E.; V. Zeigler-Hill and A. Besser (2014). “Stress and affective experiences: The importance of dark personality features”, Journal of Research in Personality, 53: 158-164.
Prusik, M. and M. Szulawski (2019). “The relationship between the Dark Triad personality traits, motivation at work, and burnout among HR recruitment workers”, Frontiers in psychology, 10: 1290.
Ribeiro, V. F.; V. E. Valenti; M. Ferreira; L. C. De Abreu; T. D. De Carvalho; V. Xavier and Ferreira (2014). “Prevalence of burnout syndrome in clinical nurses at a hospital of excellence”, International archives of medicine, 7 (1): 1-7.
Samy Sayed Ahmed, S.; M. Hassan Abd El Aal; M. Mohamed Barakat and A. Ebrahim Sabra (2022). “Effect of Emotional Intelligence Training Program on Burnout among Psychiatric Mental Health Nurses”, Journal of Nursing Science Benha University, 3 (1): 595-609.
Schoeps, K.; A. Tamarit; M. Peris-Hernández and I. Montoya-Castilla (2021). “Impact of Emotional Intelligence on Burnout among Spanish Teachers: A Mediation Study. Psicología Educativa”, Revista de los Psicólogos de la Educación, 27 (2): 135-143.
Schutte, N. S.; J. M. Malouff: L. E. Hall; D. J. Haggerty; J. T. Cooper; C. J. Golden, and L. Dornheinm, (1998). “Development and validation of a measure of emotional intelligence”, Personality and Individual Differences, 25: 167-177.
Socaciu, A.I.; R. Ionut; M. Barsan; A.P. Ungur and A.G. Rajnoveanu (2020). “Burnout in gastroenterology unit nurses. Int. J. Environ. Res”, Public Health, 17: 3115.
Tajmirriyahi, M.; M. Najafi, K. Hamidizadeh, S. Doerfler and W. Ickes (2021). “The Dark Triad of personality and ideal romantic partner preferences in Iran”, Personality and Individual Differences, 168: 110281.
Xie, C.; X. Li; Y. Zeng and X. Hu (2021). “Mindfulness, emotional intelligence and occupational burnout in intensive care nurses: A mediating effect model”, Journal of Nursing Management, 29 (3): 535-542.
Zeidner, M.; G. Matthews and R. D. Roberts (2004). “Emotional intelligence in the workplace: A critical review”, Applied Psychology, 53 (3): 371–399.
Gross, J. J. and O. P. John (2003). “Individual differences in two emotion regulation processes:
Implications for affect, relationships, and well-being”, Journal of Personality and Social Psychology, 85 (2): 348–362.
John, O. P. and J. J. Gross (2004). “Healthy and unhealthy emotion regulation: Personality processes, individual differences, and life span development”, Journal of Personality, 72 (6): 1301–1334.
Maslach, C. and S. E. Jackson (1986). Maslach Burnout Inventory Manual, 2nd edn, Palo Alto: Consulting Psychologists Press.